Bu testimizin konuğu Mercedes-Benz V Serisinin
tam ortasında bulunan modeli Vito. Aynı zamanda bir ticari araç olan Vito içinin
yeniden tasarlanıp konfor öğeleriyle süslenmesiyle (deri
koltuklar,eğlence/multimedya öğeleri vb.)
turizm sektöründe vip taşımacılığının en gözde araçlarından biri olup
çıkıveriyor.Test aracımız Orta boy 2011 model makyajlı W639 kasa kodlu M328 113 CDI Vito.
YOL TUTUŞ
Her ne kadar ruhsatında Otomobil yazıyor olsa
da,eğer binek araç dünyasından gelip de bir vito’nun koltuğuna oturduysanız
işler umduğunuz gibi gitmiyor.öncelikle tahmin edersiniz ki oturma pozisyonu
binek araçların neredeyse iki katı yükseklikte(jeep’ler hariç).
Direksiyona geçip yola çıkmaya hazırlandığınızda
eğer daha önceden Mercedes kullanmamış iseniz sağ eliniz ortalarda bi yerlerde
el frenini arayacaktır. Bulamazsanız sorun yok.Çünkü Alman Abiler kendine özgü
el freni (doğrusu ’park freni’ olmalı burada) tasarımıyla size içinde olduğunuz
aracın bir Mercedes-Benz üretimi olduğunu hatırlatmak için ellerinden geleni
yapmışlar.El frenini devreden çıkarmak için direksiyonun sol alt çaprazında
bulunan kolu kendinize doğru çekip bırakmanız yeterli. El frenini
aktif hale getirmek için de pedalların olduğu alt bölümde en solda bulunan
küçük pedala sonuna kadar basıp aracı sabitleyebilirsiniz zira sonuna kadar
basmazsanız araç eğimli yollarda eğim yönünde kayabiliyor.
Virajlara hızlı ve ani hareketlerle girince yan
yatma eğilimine giren vito , ayrıca eğer hızınızı ayarlayamazsanız virajlarda understeer/önden
kayma’ya çok istekli bir araç.o yüzdendir ki binek araç kullanımına alışkın
bünyeler virajlara bir süre temkinli yaklaşsınlar..alışınca zaten o viraj senin
bu viraj benim geziliyor..
Saatte 120 km hızı açınca rahatsız edici bir hal alan rüzgar sesi yalıtım konusunda soru işaretlerine sebep oluyor.Kişisel görüşüm olarak da 140 km/h hız bu araçla seyredeceğiniz en yüksek hız olsun.Zira daha üst hızlar pek tekin değil.Yan rüzgarlardan da kaçınılmaz olarak etkilenen Vito'da köprü ve viyadük geçişlerinde dikkatli olmak gerek.
Saatte 120 km hızı açınca rahatsız edici bir hal alan rüzgar sesi yalıtım konusunda soru işaretlerine sebep oluyor.Kişisel görüşüm olarak da 140 km/h hız bu araçla seyredeceğiniz en yüksek hız olsun.Zira daha üst hızlar pek tekin değil.Yan rüzgarlardan da kaçınılmaz olarak etkilenen Vito'da köprü ve viyadük geçişlerinde dikkatli olmak gerek.
GÜVENLİK-DONANIM
Güvenlik…günümüz
şartlarında belki de en çok önem verilmesi gereken konuların başında geliyor.Herkes
bilir ki ‘Toyota’ denince akla ‘ Corolla’
gelmesi gibi ‘Güvenlik’ deyince de ‘Mercedes’ gelir. Güvenlik
ekipmanları olarak; ABS
(Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi),ASR (Antipatinaj sistemi),BAS (Fren
yardımcısı),Adaptive ESP (Elektronik dengeleme programı),4
tekerlekte havalandırmalı disk fren,EBD (Elektronik fren güç dağılımı),Sürücü
emniyet kemer ikazı,Adaptive fren lambaları,Ön yolcu koltuğu hava
yastığı tüm model ve donanımlarda standart olarak sunuluyor.
Araç
içerisinde ise, Yol bilgisayarlı multifonksiyonel direksiyon,Yeni nesil konfor
tipi süspansiyon,Yükseklik ayarlı havalı arka süspansiyon,Deri direksiyon
simidi ve vites topuzu,Rampa kalkış desteği,Otomatik kararan iç ayna,Polen
filtresi,TEMPMATIC klima, ,Yolcu bölümünde ilave klima,Dış
sıcaklık ölçüm ekranı,Silecek suyu uyarı lambası, Lüks gösterge tablosu,Hız
sabitleyici,Şoför koltuğu için kol dayama,Konforlu kafa koyma yerleri,Konfor
tipi sürücü ve ön yolcu koltuğu ,Yolcu bölümünde kol dayama yerleri,Yolcu
bölümünde koltuk ray sistemi gibi vb.
konfor donanımları da standart olarak sunulmakta..Otomatik vites seçeneği ise sadece Select donanım seviyesinde 116 CDI Vito ile sunulmakta.
Aracın
frenleri yeterince sağlam hissettirmiyor.ayrıca boş ağırlığı 2.2 ton olan araç 9
kişilik kapasitesiyle 3 ton ağırlığa ulaşabiliyor ve bu durumda frenlerin önemi
daha da belirginleşiyor.Dozajlaması ve hissiyatı kötü olan fren pedalı sürücüyü
tedirgin ediyor.
MOTOR-ŞANZIMAN
Vito Türkiye
pazarına üç farklı güç seçeneğiyle sunulmakta.Bunlar 110 cdi 113 cdi ve 116 cdi
olmak üzere aynı motorun değişik donanım ve yazılımlarla modifikasyona uğramış
halleri.Test aracımız ise bu güç skalasının ortasında bulunan 113 cdi modeli.
Vito’nun kalbinde
yatan OM 651 DE22LA kodlu 2143
cm^3 lük 4 silindirli common-rail teknolojili dizel bir aslan. Bu aslan 1400-2600 d/dk
arası ürettiği maksimum 310 Nm’lik torku altı ileri manuel şanzımanla yere
aktarıyor.Vito 113 cdi versiyonuyla 136
hp güç üretiyor.Ayrıca tüm güç seçeneklerinde araç arkadan itişli (RWD).
6 ileri manuel
şanzıman blueEFFICIENCY donanımın da rötüşlarıyla tamamen yakıt tasarrufuna
göre oranlandırılmış.Bu durum bazen can sıksa da yine de taşımacılık/ulaşım
gibi sektörlerde yakıt tüketiminin amaçlardan biri olduğu göz önüne alındığında
bu duruma hak veriyorsunuz.Ancak yine de
3. Ve 4. Vitesler ani hızlanma gereken
durumlarda ihtiyaca cevap vermeye çalışıyor.
DEĞERLENDİRME
Genel itibariyle ticari olarak beğendiğim vito'nun günlük
kullanımda verdiği Mercedes kullanma hissiyatını düşük buldum.Sürüş hissi ve
direksiyon tepkileri olarak Transporter bir tık önde hissettiriyor.
Araçta Yokuş Kalkış Desteği muazzam çalışıyor.En dik yokuşlarda bile yüklü durumda da olsa herhangi bir geri kaçırma olmuyor.
Aracın beğenmediğim yönü olarak frenlerin güven vermemesini sayabilirim.Test
aracına özgü olabilecek olan bu durum yine de güven hissiyatını büyük ölçüde
törpülüyor.
Ayrıca sokak dönüşleri veya kavşaklar gibi direksiyonu bir
turdan fazla kırmanız gereken durumlarda aracın direksiyonunun kendini
toparlayıp nötr duruma gelmesinde bi geç kalma durumu olabiliyor.buna da
özellikle dikkat edilmeli.Muhtelif durumlarda tehlikeli sonuçlar doğurabilir.Siz
yine de elinizi direksiyondan ayırmayın...
EVET DOSTLAR ARAC MUTHIS.
YanıtlaSilVIANO 639 2011 2,2 CDI AMBIENTE BLUEFFIENCY 4 YILDIR KULLANIYORUM KULLANIYORUM.YAKLASIK 40,000 KM YAPTIM.
AMA SERVISLER BES PARA ETMEZ.
Lastik basıncı kaç olmalı bu aracların
YanıtlaSilMerhaba arkadaşlar 2012 vito 113 ile 2012 viyano arasında kararsızım otomobit ruhsatlı vip bakıyorum vitonun yakıtı viyanonu luxu karar veremedim kullanan arkadaşlardan artı eksi yönlerini öğrenebilirmiyim
YanıtlaSil