Mevzu bahis Transporter olunca tahmin
edersiniz ki bir çok şey konuşulur...Transporter şöyle kaçar böyle basar diye anlatmaya başlanır muhabbet
dallanır budaklanır ordan oraya atlanır ve sonunda Volkswagenin bu hafif
ticarisinin orta sınıf bir binek araçtan çok da farklı olmadığına gelir.bakalım
olaylar gerçekten de böyle mi ?
YOL TUTUŞ
Söz konusu sadece yol tutuşsa aracın
boyutları ve gövde yüksekliği düşünüldüğünde yol tutuşunun kötü olmadığı
söylenebilir.Ancak uzun süreli bir binek araç sürücüsüyseniz Transporterla
girdiğiniz ilk virajda ‘noluyoruz’ diyebilirsiniz.çünkü binek araçlara nazaran virajda
fazlasıyla sağa sola yatan Transporter,bu kadar büyük bi kütlenin sağa sola yatışına
alışkın değilseniz,bünyenizde devriliyoruz tedirginliği yaratabilir.Alışkın olmayan
bünyelerin virajlarda en azından bir süre temkinli davranmasında yarar var.Transporterın
gövdesi yana yatsa da virajlarda yine elinden geleni yapıyor.Çok zorlamadıkça
belirgin/tehlikeli kopmalar yaşanmıyor.Zaten kopmaya başlarsanız ESP elinde
sopasıyla beliriveriyor.Kişisel görüşüm olarak bu tür araçlarda ESP bir çok
durumda hayat kurtarıcı bir rol üstleniyor.
gövdenin yana yatmasında elbette uzun yol
konforu düşünülerek yumuşak süspansiyonların kullanılmasını suçlayabiliriz
ancak bu Vip donanımlı test aracına özel bir durum mu bilemiyorum çünkü başka
bir Transporter bulup karşılaştırma yapamadım.Amortisörler darbe emiş konusunda
tatminkar,direksiyon hissiyatı çok başarılı olmasa da idare eder düzeyde.Daha
sert süspansiyon setuplarıyla daha net hissiyatlar yakalanabilir.
GÜVENLİK – DONANIM
2003 -2009 yılları arasında üretilen
makyajsız versiyon T5 Transporter ABS ESP ve arkadaşlarıyla beraber standart
olarak geliyor.Araçta viraj denge çubuğu da viraj kabiliyetini artırmak üzere
yerini almış.Ön yan ve perde hava yastıkları ile Çift bölgeli klima da
donanımlar arasında.
MOTOR-ŞANZIMAN
Araç gücünü 2461 cc’lik 5 silindirli (l5) 2.5 TurboDizel motordan alıyor.129
hp gücüyle halk arasında 130’luk Transporter diye bilinen aracı max torku ise
340 Nm.. Bu nadide araca 6 ileri manuel şanzıman eşlik ediyor.İlk vitesin oranı
kısa gelse de alışınca vites değiştirme sorun olmaktan çıkıyor.Otoban
sürüşlerinde 170 km/sa hızın üzerini görebilen T5 uzun inişler de daha yüksek
hızları da görebilir ancak tavsiye etmem.Aynı motorun 170 hp üreten (172 hp)
400 Nm torklu versiyonunun daha iyi
işler çıkaracağı kesin.
DEĞERLENDİRME
Verimli tork bandında kullanıldığında
eğer araç yüklü değilse eğlenceli bi hızlanma sağlanabiliyor.ancak yüklü
durumda işler vasat durumda.Ayrıca 6.viteste düşük devirlerde gidildiğinde
görece tatminkar tüketimler elde edilebilmekte.2009 yılında makyaj gören T5 ‘in
motor yelpazesi değişti ve dış görünüşte de belirgin değişiklikler getirildi.
2.5 TDI motor gitti yerine 2.0 lt hacminde değişik turbo ve yazılımlarla farklı
güçler alınmış 4 silindirli dizel motorlar getirildi.Ayrıca bi-turbo dizel
motor 180 hp olarak satışa sunuldu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder