1 Mayıs 2014

Volkswagen VW Transporter T5 2.5 TDI 130 hp VIP Test

     



     Mevzu bahis Transporter olunca tahmin edersiniz ki bir çok şey konuşulur...Transporter şöyle kaçar böyle basar diye anlatmaya başlanır muhabbet dallanır budaklanır ordan oraya atlanır ve sonunda Volkswagenin bu hafif ticarisinin orta sınıf bir binek araçtan çok da farklı olmadığına gelir.bakalım olaylar gerçekten de böyle mi ?

YOL TUTUŞ

     Söz konusu sadece yol tutuşsa aracın boyutları ve gövde yüksekliği düşünüldüğünde yol tutuşunun kötü olmadığı söylenebilir.Ancak uzun süreli bir binek araç sürücüsüyseniz Transporterla girdiğiniz ilk virajda ‘noluyoruz’ diyebilirsiniz.çünkü binek araçlara nazaran virajda fazlasıyla sağa sola yatan Transporter,bu kadar büyük bi kütlenin sağa sola yatışına alışkın değilseniz,bünyenizde devriliyoruz tedirginliği yaratabilir.Alışkın olmayan bünyelerin virajlarda en azından bir süre temkinli davranmasında yarar var.Transporterın gövdesi yana yatsa da virajlarda yine elinden geleni yapıyor.Çok zorlamadıkça belirgin/tehlikeli kopmalar yaşanmıyor.Zaten kopmaya başlarsanız ESP elinde sopasıyla beliriveriyor.Kişisel görüşüm olarak bu tür araçlarda ESP bir çok durumda hayat kurtarıcı bir rol üstleniyor.


gövdenin yana yatmasında elbette uzun yol konforu düşünülerek yumuşak süspansiyonların kullanılmasını suçlayabiliriz ancak bu Vip donanımlı test aracına özel bir durum mu bilemiyorum çünkü başka bir Transporter bulup karşılaştırma yapamadım.Amortisörler darbe emiş konusunda tatminkar,direksiyon hissiyatı çok başarılı olmasa da idare eder düzeyde.Daha sert süspansiyon setuplarıyla daha net hissiyatlar yakalanabilir.


GÜVENLİK – DONANIM

2003 -2009 yılları arasında üretilen makyajsız versiyon T5 Transporter ABS ESP ve arkadaşlarıyla beraber standart olarak geliyor.Araçta viraj denge çubuğu da viraj kabiliyetini artırmak üzere yerini almış.Ön yan ve perde hava yastıkları ile Çift bölgeli klima da donanımlar arasında.

MOTOR-ŞANZIMAN

Araç gücünü 2461 cc’lik 5 silindirli (l5) 2.5 TurboDizel motordan alıyor.129 hp gücüyle halk arasında 130’luk Transporter diye bilinen aracı max torku ise 340 Nm.. Bu nadide araca 6 ileri manuel şanzıman eşlik ediyor.İlk vitesin oranı kısa gelse de alışınca vites değiştirme sorun olmaktan çıkıyor.Otoban sürüşlerinde 170 km/sa hızın üzerini görebilen T5 uzun inişler de daha yüksek hızları da görebilir ancak tavsiye etmem.Aynı motorun 170 hp üreten (172 hp) 400 Nm  torklu versiyonunun daha iyi işler çıkaracağı kesin.

DEĞERLENDİRME



Verimli tork bandında kullanıldığında eğer araç yüklü değilse eğlenceli bi hızlanma sağlanabiliyor.ancak yüklü durumda işler vasat durumda.Ayrıca 6.viteste düşük devirlerde gidildiğinde görece tatminkar tüketimler elde edilebilmekte.2009 yılında makyaj gören T5 ‘in motor yelpazesi değişti ve dış görünüşte de belirgin değişiklikler getirildi. 2.5 TDI motor gitti yerine 2.0 lt hacminde değişik turbo ve yazılımlarla farklı güçler alınmış 4 silindirli dizel motorlar getirildi.Ayrıca bi-turbo dizel motor 180 hp olarak satışa sunuldu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder