Bugünkü yol arkadaşımız 2008 yılından bu
yana İzmit Hyundai Assan fabrikasında üretimi devam eden küçük şehirli Hyundai
i20 .Dünya genelinde birçok pazarda
Hyundai Getz’in yerini alan i20’nin 1.2 benzinli makyajlı versiyonunu
test edip kullanma fırsatı yakaladım.Araç 2012 yılında makyajlanıp ve daha da
geliştirilip piyasa sürüldü.
YOL TUTUŞ
Yol
tutuşunu beğenmediğim i20 stabilite konusunda epey bir sıkıntılı.. öncelikle
belirteyim test etme imkanı bulduğum araç 2012 model yılına ait ve 2013 trafiğe
çıkışlı bir kiralık hyundai idi.Tahmin edileceği üzere pek çok farklı kişi
tarafından kullanılmış pek çok badireler atlatmış yıl/kilometre oranı tamamen
dengesiz bir araç.Hızlı virajlarda güven vermekten bihaber olan küçük i20
acemilere göre bir araç değil.öyleki gözünüzü karartıp viraj viraj
gezebileceğiniz bir araç hiç değil.Hyundai i20 yi eğlenceli kılmanın tek yolu
şehir içinde atak sürüşler ve girişte viraja oturup kontrollü bir şekilde (ki
i20 de bu konuda çok istekli) önden kayma /understeer durumuna girmek.
Amortisörler darbe emiş de pek yeterli
değil bazı çukurlarda araç içinde fazlaca hissedilmekte.Süspansiyonlar görece
yumuşak..Yumuşak süspansiyonun iyi sönümleyemediği darbeler amortisörlerde sert
karşılıklar buluyor.Arka tekerlerin birkaç santimden daha derin çukurlara denk
gelmesi ile aracın arka tekerlerinin yol ile bağlantısı kesiliyor ve aracın
arkası yatay düzlemde en az 5-10 cm yer değiştirip yine asfaltla buluşuyor .Bu
davranışın kabul edilemez oluşu bana aracın kazalı olma ihtimalini düşündürdü ve
sorduğumda aracın kazalı olduğunu öğrendim.Kazasız fabrika çıkışlı başka bir
i20 bulup karşılaştırma ihtimali bulamadığımdan bu kadar sakıncalı bir durumun
test aracına özgü olduğunu düşünmek istiyorum.Karşılaştırma fırsatı bulursam
yine yazıcam.
GÜVENLİK –
DONANIM
Güvenlik bazında sürücü
ve yolcu airbag’leri gibi donanımlar,konfor bazında elektrikli camlar cd-çalar gibi
özellikler bulunuyor.ABS fren sistemi standart ancak fren sistemi pek yeterli
değil.Düşük hızlarda fevkalade yumuşak olan direksiyon hızlandıkça sertleşiyor bu iyi bişey ancak yapay bir hissiyat oluşturuyor.Orjinal jant ebatları 185/60 R15 olan
i20’nin iç mekanının neredeyse tamamına sert plastik malzeme hakim bu da kalite
hissini azaltan faktörlerden.ses sitemi pek yeterli ve kaliteli değil ancak yol
bilgisayarı ve radyo/cd çalar kontrolünün sadece orta konsol üzerinden
yapılabilmesi kullanım sıkıntısı yaratıyor.
MOTOR-ŞANZIMAN
Çok nokta
enjeksiyonlu 1248 cc hacimli DOHC benzinli motora sahip i20 6000 devirde
üretebildiği yaklaşık 85 hp gücü 5 ileri manuel şanzımanla yere
aktarmakta.Vites geçişlerinde belirgin bir sıkıntı olmayan aracın pedalları
bana çoğu kişinin aksine pek de sert gelmedi.Kavrama noktası biraz yukarda olan
yumuşak debriyaj pedalı şehiriçinde kolaylık sağlarken aracın şehiriçi kullanım
için üretim amacını da dışa vuruyor.
4000 rpm’de üretilen 120 Nm tork özellikle
uzun yokuşlarda yetersizliğini hissettiriyor.Yokuş öncesi hızlanıp devir
yükseltseniz de yokuş uzunsa eğer vites küçülte küçülte devam etmek zorunda
kalıyorsunuz ki bu çok can sıkıcı.
DEĞERLENDİRME
Şehiriçi için ideal
denilebilecek olan aracın arka stoplarının Opel corsa’ya benzemesi aracın kendi
kimliğini oluşturmasını engelliyor.Şehirdışı gerçekçi değerleri 6 lt civarı
olan i20 ş.içinde 1.5 lt civarı daha fazla yakıyor.3995 mm ile 4 metreyi bile
bulmayan boyuyla park sıkıntısını azaltmayı amaçlayan i20 metropol aracı olarak
belli donanım seviyelerinde tercih edilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder