Yeni kasasının çıkmasıyla adı Fiat Linea
Classic olarak lanse edilen 1.3 lt’lik dizel motora sahip Linea son yıllarda
(2013) ‘’Türkiye’nin en çok satan aracı ‘’ konumunda.
YOL TUTUŞ
Yol tutuş
karakteri olarak kararsız olan linea ani şerit değiştirmelerde yada hızlı
manevralarda ne yapacağını şaşıran bir araç..sürüş stili olarak agresif
kullandığım linea direk tepki veremeyen hidrolik servo direksiyonu sebebiyle birkaç
kez beni tehlikeli pozisyonlara soktu.artık sonrasında sakinleşerek linea’yi
linea olduğunu bilerek kullandığımda ise her şey bir süre güllük gülistanlık
devam etti..taki yağışlı havada ani fren yapma ihtiyacı duyana kadar..
Kullandığım
araçta tekerleklerin durumu pek iyi değildi ancak bu kadar korku ve heyecan
yaşatıcak seviyede olucağını sanmıyordum. markalarını hatırlamamkla beraber
üzerinde gelen lastiklerle linea ABS karar mekanizması olarak da
dengesiz.Öncelikle ABS’nin müdahalelerini fiziksel olarak pedalda abartı bir
şekilde hissediyorsunuz.ayrıca ABS’nin sebep olduğu mekanik sesler de içeriye
çok fazla yansıyor bunda yalıtımın yetersizliğini ve disklerin o anki durumunu
(ıslaklığı,yüzey düzgünsüzlüğü gibi..) suçlayabiliriz.Ancak yine de frenler özellikle kuru zeminde başarılı.
GÜVENLİK –
DONANIM
Güvenlik bazında sürücü
ve yolcu airbag’leri ile ABS + EBD (Elektronik Fren Dağılımı) standart donanımda gelirken donanım olarak da
elektrikli camlar cd-çalar gibi özellikler bulunuyor.Arka koltuk da iki adet
bebek koltuğu için Isofix bağlantıları da unutulmamış.Şu anda aracın Actual
plus ve Active plus olmak üzere iki donanım seviyesi bulunmakta. (Active olan
üst donanım).
MOTOR-ŞANZIMAN
Common-Rail tip
yüksek basınçlı değişken turbo geometrili ve intercooler destekli multijet
motor 1248 cc’lik hacmi ile 4000 devir/dakikada 70 kW yani tam tamına 95 hp güç
üretiyor.Ve bu 95 adet beygiri 1500 dev/dk dan itibaren 200 nM’lik tork ile destekleyen
başarılı motor şehir içinde ve günlük kullanımda 1200 kilogramlik boş ağırlığa rağmen gayet
güzel tüketim sonuçlarına imza atıyor.5 ileri manuel şanzıman kısa ilk vites oranlarına
rağmen yeterli seviyede güç dağıtımına olanak sağlıyor. 3. vites hızlanması tatminkar olan linea 150 üstü hızlara kadar çıkabiliyor ancak stabilite konusunda bazı sıkıntılar yaşanabilir.Yenilenen linea da 1.3 dizel ünite yine 5 ileri kalmış ancak 1.6 dizelde ise gayet
mantıklı olarak bu şanzımanın yerini 6 ileri versiyonu almış.(Not:2007-2012 arası 90 hp olan 1.3 dizel ünite 2012 yılından itibaren güncellenip 95 hp olarak satışa sunulmuştur).
DEĞERLENDİRME
Her ne kadar Fiat
cinas yaparak linea ‘ailen için en iyisi’ dese de ülkemizde bu başarılı(!)
satış rakamlarının perde arkasında şirket araçları ve filolar yer alıyor.yine
de metropol şehirlerde uzun ince gövde yapısı park sorunu yaratsa da fiyat/performans
olarak tercih edilebilir bir araç.Ayrıca görüş açıları da biraz sıkıntılı olan
linea’da araca alışkın değilseniz öndeki araçla mesafeyi tayin etmek konusu biraz sıkıntılı
olabiliyor,öne doğru eğimli ön cam ve ileri doğru daralan kaporta tasarımı bu
göz yanılmasının başrol oyuncularından.Aynı şekilde arka görüş de pek iyi değil mümkünse park sensörlü olarak alınmalı ve kullanılmalı.
Araç nasıl tavsiye eder misiniz
YanıtlaSilBen fiat linea bakım ücretleri adresini incelemenizi tavsiye ediyorum.
YanıtlaSilHarika araç ya
YanıtlaSil