Oversteer viraj içinde arka tekerleklerin turunma sınırına
ön tekerleklerden daha önce ulaştığı durumlarda görülür.ve tahmin edersiniz ki
tutunma sınırına ulaşan tekerlekler artık tutunamaz ve kayarlar.Bu durum aracın
arkasının dışa doğru kaymasına sebep olur.Oversteer’in understeer’e göre iyi yanı; şayet durumu kontrol edemez de kaza yaparsanız
büyük ihtimalle aracınızın arkasını bir yerler çarparsınız ki bu tamir masrafları
bakımından aracın önünü çarpmaktan daha iyidir J
Oversteer’a etki eden faktörler:
Pasif Faktörler
-Ağırlık Dağılımı (ön ve arka ağırlık dağılımının
dengesizliği)
-Motor ve aktarma organlarının konumu
-Süspansiyon ve Şasi ayarları
- Lastik tipi,aşınma durumu ve basıncı
Aktif Faktörler
-Viraj dönme hızı
-Gaz/Hızlanma
-Frenleme
-Direksiyon girdileri
-Ağırlık Transferi
Oversteer / Arkadan Kopma Belirtileri
-Aracın arkası tutunma kaybından dolayı stabilitesini
kaybeder ve hafifler
-Araç viraj içine doğru dönmeye başlar ve sürücü viraj
içiyle karşı karşıya kalır
Oversteer’i önlemek/düzeltmek
-Viraja hızlanarak değil sabit hızla girin
-Viraj içinde aşırı,erken ya da çok agresif hızlanmayın
-Viraj içinde gazı ani olarak kesmeyin bu ağırlık
transferini öne alarak aracın arkadan kaymasına sebebiyet verebilir.
-Viraj ortasında frene basmayın
-Oversteer oluşmuş ise kayma yönünün tersine kontra verilerek aracın çizgisine dönmesi sağlanabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder