27 Nisan 2014

1991 Toyota Corolla Liftback Test / İnceleme

     


     Toyota denince akla….İlk gelen modeldir Corolla...C segmentinin mihenk taşlarından.. güvenilirliği sağlamlığı sorunsuzluğu dillere destan..Nerden baksanız  23 senelik bu ihtiyar delikanlıya bir de günümüz şartlarında bir şans verip biraz da eskilerden esintiler taşıyan bir deneyime kapı açmak istedim.Zira bu kırmızı ‘hatchback’ değil ‘liftback’ kasa corolla’ya günümüzde pek rastlamak olası değil.nadir bir araç olma özelliğini pek taşımamakla birlikte ülkemizde liftback çok satılmamış ya da tutulmamış diyelim.Peki nedir liftback??? Esasında liftback arkada sedan araçlar gibi bir bagaj çıkıntısı olmakla birlikte bu çıkıntının da bir hatchback modeldeki gibi arka camla beraber açıldığı kasa tiplerine verilen isim.evet bildiniz aynen Renault Laguna gibi.

YOL TUTUŞ

Test ettiğim araçta demeyeyim de kullandığım araçta 195 mm genişliğe sahip 15 inç jantlı lastikler mevcuttu.Yol tutuş yeterli seviyede diyelim zira altımızdaki bir spor araba değil üstelik 20 yılı aşkın verdiği hizmetin karşılığı olarak bu delikanlıyı pek zorlamak istemiyorsunuz.ha talep etseniz kendisi elbet yolu elinden geldiğince tutar ancak içine binilince sizi karşılayan o basit ama kullanışlı tasarım zaten sizi sakinleştirip ekonomi moduna soktuğu için böyle bir şeye pek girişmiyorsunuz.ancak virajlı dağ yollarında biraz kendisiyle oynadığım corolla beklediğimden iyi bi yol tutuşa ve direksiyon hakimiyetine sahip çıktı.Hidrolik olmayan direksiyonu ölçülü bir şekilde ayarlanmış, eski kara düzen 'hidrolik olmayan diğer direksiyonlara nazaran' seyir halinde  daha yumuşak bi karaktere sahip ancak yine de park manevralarında direksiyon oldukça ağır..

GÜVENLİK – DONANIM

Günümüz araçlarına kıyasla size süslü güvenlik donanımlarından sunamayan 1991 Corolla opsiyon dahilinde klimalı olarak da piyasaya sunulmuş.Ancak  ABS ve arkadaşlarından hiç birini barındırmayan araçta tahmin edersiniz ki airbag de yok..ancak elektrikli camlar ve de ihtiyacınızı görecek bir teyp donanımlar arasında her zaman bulunmakta.Ayrıca gösterge panelinde, Ekonomi yaptığınıza istinaden ayağınızı gazdan çekip viteste aracın süzülmesine izin verdiğinizde yeşil yanan bir ışık var ki günümüzde gözü anlık tüketime giden sürücülerinki gibi bağımlılık yaratıp yol boyunca yeşil mi yandı yoksa yandaki sarı ışık mı yandı diye  sürekli kontrol ediyorsunuz :)

MOTOR-ŞANZIMAN

4AF kodlu 1597 cc hacmindeki 16-valve DOHC karbüratörlü motor 5 ileri manuel vites kutusuyla ürettiği 95 hp gücü ne yazıkki ön tekerlekler aracılığıyla yola aktarıyor.tabi gönül isterdi ki bi önceki kasalarda ki gibi 'efsanevi drift spec AE86’daki gibi' gücün yola aktarımı arka tekerleklerden olsun ancak Japon abiler 1987’den beri Corolla modelini önden çekişli olarak üretmekte. araç hafifliğinin de avantajını kullanarak uzun yolda 160 km/sa üzeri hızları rahatlıkla görebilmekte.

DEĞERLENDİRME

Kendisini bir klasik sayamayız ancak eğlenceli bir yol arkadaşı gözüyle bakabiliriz.Motor ve mekanik aksam olarak yolda bırakmayan ve LPG uyumu sebebiyle yakıt tüketiminde cimri davranan kırmızı rengiyle ben burdayım diyen bir araç 91 Corolla..Not olarak Levin,Sprinter,Trueno gibi efsane Corollalar da bu seridendir..(EE90-AE92)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder