20 Mayıs 2014

Hyundai i20 1.2 Benzinli Manuel Makyajlı Kasa

    

    
      Bugünkü yol arkadaşımız 2008 yılından bu yana İzmit Hyundai Assan fabrikasında üretimi devam eden küçük şehirli Hyundai i20 .Dünya genelinde birçok pazarda  Hyundai Getz’in yerini alan i20’nin 1.2 benzinli makyajlı versiyonunu test edip kullanma fırsatı yakaladım.Araç 2012 yılında makyajlanıp ve daha da geliştirilip piyasa sürüldü.

YOL TUTUŞ

     Yol tutuşunu beğenmediğim i20 stabilite konusunda epey bir sıkıntılı.. öncelikle belirteyim test etme imkanı bulduğum araç 2012 model yılına ait ve 2013 trafiğe çıkışlı bir kiralık hyundai idi.Tahmin edileceği üzere pek çok farklı kişi tarafından kullanılmış pek çok badireler atlatmış yıl/kilometre oranı tamamen dengesiz bir araç.Hızlı virajlarda güven vermekten bihaber olan küçük i20 acemilere göre bir araç değil.öyleki gözünüzü karartıp viraj viraj gezebileceğiniz bir araç hiç değil.Hyundai i20 yi eğlenceli kılmanın tek yolu şehir içinde atak sürüşler ve girişte viraja oturup kontrollü bir şekilde (ki i20 de bu konuda çok istekli) önden kayma /understeer durumuna girmek.

     Amortisörler darbe emiş de pek yeterli değil bazı çukurlarda araç içinde fazlaca hissedilmekte.Süspansiyonlar görece yumuşak..Yumuşak süspansiyonun iyi sönümleyemediği darbeler amortisörlerde sert karşılıklar buluyor.Arka tekerlerin birkaç santimden daha derin çukurlara denk gelmesi ile aracın arka tekerlerinin yol ile bağlantısı kesiliyor ve aracın arkası yatay düzlemde en az 5-10 cm yer değiştirip yine asfaltla buluşuyor .Bu davranışın kabul edilemez oluşu bana aracın kazalı olma ihtimalini düşündürdü ve sorduğumda aracın kazalı olduğunu öğrendim.Kazasız fabrika çıkışlı başka bir i20 bulup karşılaştırma ihtimali bulamadığımdan bu kadar sakıncalı bir durumun test aracına özgü olduğunu düşünmek istiyorum.Karşılaştırma fırsatı bulursam yine yazıcam.


GÜVENLİK – DONANIM

    Güvenlik bazında sürücü ve yolcu airbag’leri gibi donanımlar,konfor bazında elektrikli camlar cd-çalar gibi özellikler bulunuyor.ABS fren sistemi standart ancak fren sistemi pek yeterli değil.Düşük hızlarda fevkalade yumuşak olan direksiyon hızlandıkça sertleşiyor bu iyi bişey ancak yapay bir hissiyat oluşturuyor.Orjinal jant ebatları 185/60 R15 olan i20’nin iç mekanının neredeyse tamamına sert plastik malzeme hakim bu da kalite hissini azaltan faktörlerden.ses sitemi pek yeterli ve kaliteli değil ancak yol bilgisayarı ve radyo/cd çalar kontrolünün sadece orta konsol üzerinden yapılabilmesi kullanım sıkıntısı yaratıyor.

MOTOR-ŞANZIMAN

     Çok nokta enjeksiyonlu 1248 cc hacimli DOHC benzinli motora sahip i20 6000 devirde üretebildiği yaklaşık 85 hp gücü 5 ileri manuel şanzımanla yere aktarmakta.Vites geçişlerinde belirgin bir sıkıntı olmayan aracın pedalları bana çoğu kişinin aksine pek de sert gelmedi.Kavrama noktası biraz yukarda olan yumuşak debriyaj pedalı şehiriçinde kolaylık sağlarken aracın şehiriçi kullanım için üretim amacını da dışa vuruyor.
   4000 rpm’de üretilen 120 Nm tork özellikle uzun yokuşlarda yetersizliğini hissettiriyor.Yokuş öncesi hızlanıp devir yükseltseniz de yokuş uzunsa eğer vites küçülte küçülte devam etmek zorunda kalıyorsunuz ki bu çok can sıkıcı.

DEĞERLENDİRME


     Şehiriçi için ideal denilebilecek olan aracın arka stoplarının Opel corsa’ya benzemesi aracın kendi kimliğini oluşturmasını engelliyor.Şehirdışı gerçekçi değerleri 6 lt civarı olan i20 ş.içinde 1.5 lt civarı daha fazla yakıyor.3995 mm ile 4 metreyi bile bulmayan boyuyla park sıkıntısını azaltmayı amaçlayan i20 metropol aracı olarak belli donanım seviyelerinde tercih edilebilir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder