21 Nisan 2014

Renault Latitude Test - 1.5 dci EDC - 2.0 dci BVA - Uzun Dönem 1500 km Test



                               2.0 dci  Executive donanım seviyesindeki Latitude'un iç mekanı

YOL TUTUŞ
Yol tutuşu sınıfında lider olmasa da başarılı sayılabilecek bi karaktere sahip.Renault'un csv adını verdiği(sanırım cornering stability vehicle tarzı bi açılımı var) sistemin tekerlere bağımsız olarak fren uygulamasının yan etkisi* olarak ortaya çıkan o yanal kuvvet hissi  sanıldığı gibi virajlarda aracın arkasını savurması dolayısıyla oluşmamaktadır.bu Csv'nin araca müdahalelerinin yan etkisidir.virajları hızlı dönerken sanki araç bi ray üzerinde ilerliyomuş hissi çoğu kullanıcı tarafından arkanın savrulduğu yönünde yorumlanmaktadır.ki kanımca tamamen yanlıştır.
*:(genelde ön tekere uygulanan fren aracın ağırlık merkezinin ön tekerlere kaymasını sağlayarak yol tutuşu bi nebze arttırmaktadır)

-hiçbir elektronik sisteme sahip olmayan aracımda arkanın savrulmasının ne demek olduğunu çok kez yaşadığımdan latitude ün bu yardımcı sisteminin(csv) müdahaleleri gayet rahat farkedilmekte.

-diyeceksiniz ki araç hiç mi kaymıyor? ziyadesiyle kaymaktadır efendim ki bi kaç kere feleğin çemberinden dönmüşümdür kendileriyle.önden kayma (understeer)durumunda esp nin de hemen devreye girdiğini hatırlatmama gerek yok.çok da sıkıntılı olmayan bi virajı dönemeyip esp'yi devreye sokan bu gemiyi kontralarla kontrol altında tutabiliyorsunuz.

-demem o ki aracı arkadan savurmak için virajlarda direksiyonu ani kırmak ya da düz yolda ardarda sağ-sol yapmak gerekli zira diğer durumlarda hızlı girilen virajlarda araç önden kayma eğiliminde..

GÜVENLİK - DONANIM


-abs hemen devreye girme konusunda çok hevesli ki bu benim pek hoşuma gitmedi.ayrıca fren pedalına basış hızınıza göre fren destek asistanı devreye girip fren gücünü arttırmakta.(Acil fren destek sistemi-afu)

-225/50 r17 lastikler ne yumuşak ne de sert bir karaktere sahip,kıvamında denilebilir.ancak süspansiyon ayarları yol tutuştan çalıp konfora vermeye odaklı.

-yüksek süratlerde direksiyonun yumuşaklığı sebebiyle araç yolda gezme eğiliminde olduğundan 160 üzeri hızlarda biraz daha dikkatli olmak gerekli.son hız olarak ibreyi 210'un sağına geçirebiliyorsunuz ki pek önermem (2.0 dci'da). 1.5 dci da ise son hız elektronik limitör ile 198 km/sa olarak sınırlandırılmış.


-Açılabilir panaromik cam tavan araca spor bir hava katmakta ve aracı diğer Latitude'lardan farklı kılmakta başarılı.

-En üst donanımda elektrikli-hafızalı ve masajlı koltuklar bulunmakta ayrıca sürücü koltuğuna masaj opsiyonu da eklenmiş.Ancak masaj opsiyonu olmasa da olur bi cinsten.

Arka kısmında cömert boyutlarının avantajını kullanan Latitude gayet geniş bir diz mesafesi sunmakta.


MOTOR-ŞANZIMAN


-2.0 dci 16 valve bva ve 1.5 dci 8 valve edc modellerini uzun uzun kullanmış biri olarak 1.5 dizel modeli temkinli kullanımla güzel tüketim değerlerine ulaşmakta.

-konfor ve sakinlik isteniyorsa tercih edilmeli ancak sportif kullanıma gelmeyen bi yapısı var.ani hareketlerde oraya buraya oynamayı seven bi araç.

-2.0 dci ile uzun yol gayet keyifli.segmentinin en geniş boyutlarına sahip olmasına rağmen kolay alışılan bi araç.

-1.5 dci'de kullanılan vites kutusu Renault'un EDC adını verdiği çift kavramalı yarı otomatik şanzımandır.


-2.0 dci'de ise BVA (boîte de vitesse automatique) adını alan Tam otomatik tork konvertörlü şanzıman kullanılmakta ve iki şanzımanda 6 ileri.

-BVA ile EDC'nin arasında manuel kullanımda belirgin bir fark yok ikiside çok kısa gecikmelerle vites küçültme ya da büyütme isteğinize cevap veriyor.Ancak otomatik modda EDC'nin vites geçişleri BVA'dan daha atik.bu da size aracın daha homojen bir hızlanma sunmasına olanak sağlıyor.


2.0 dci'nin dolu depoyla gösterdiği menzil..orta agresif kullanımda 9lt/100km ort. değer yakaladım.


DEĞERLENDİRME

-1.5 dci Türkiye şartları için yeterli performası sunmakta.sonuçta bir performans aracı değil aile-konfor aracı aldığınızı unutmamak gerek.

-2.0 dci 9.9 saniyede 100 km hıza ulaşabilmekte ancak 160 üstü hızlarda hiç de 175 hp bir araç gibi hissettirmemekte bunda aracın sürücüsüz 1700 kg'a ulaşan ağırlığının oynadığı rol büyük.

-bu arada bazı kullanıcılar bu araç konusunda çok sanssızlar sanırım.4-5 farklı latitude kullanmama rağmen bazı kullanıcılarınki kadar şanssız bir latitude bana denk gelmemiş.bazı araç sahipleri 2011 başında(araç ilk çıktığında)aldıkları araçlarını yol tutuş kaybı nedeniyle servise götürmüşler ve serviste arka süspansiyonların fabrika çıkışı ayarlarının hatalı olduğundan bahsedilmiş ama net bi bilgim yok.hata kronik falan demişler ama sanırım bu da müşterileri 'herkesinki böyle' diyerek sakinleştirmeye yönelik bi davranış.daha sonra çıkan araçlarda bu sıkıntının giderildiğinden falan da bahsetmiş aynı kullanıcılar.


-Ayrıca araç güney Koreli üretici samsung'un sm5 modelinin ikizidir ve araçlar d segmentidir.


*Makyajla birlikte 2.0 'ın torku 380 Nm'ye çıkarılmıştır.(facelift)

Makyajlı 1.5 dci'nin konsolu ve iç mekanı


3 yorum:

  1. masaj özelliği çok mu kötü !!?

    sırf bu sebeple almayı düşünüyorudum çünkü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masaj özelliği çoğu üst segment aracın masaj özelliğinden daha iyi.

      Sil
  2. Slm arkadaşlar ben latitude almak istiyorum 1.5 ni 2.0 eya insignia mı yardımcı olurmusunuz tşk ediyorum kullanıcılar

    YanıtlaSil