7 Mayıs 2014

TüvTÜRK 'Koltuk Sayısı' Sorunu


     Geçen ay (Nisan 2014) gayet umutlu bi şekilde bi yerlerdeki araç muayene istasyonuna gidip aracımı muayne ettirmek ve alnımın akıyla muayane pulunu alıp dönmek istedim.Muayene saatimi 10-15 dakika geçe ismim anons edildi.Egzozdan çıkan sesi gizleye gizleye (ki egzoz muayenem de vardı) istasyonun başına geçtim.

     Hemen bi görevli teknisyen arkadaş elinde benim belgelerimle geldi.Gözle gerekli kontrolleri yaptıktan sonra aracı ön ve arka tekerlekler olarak ayrı ayrı teste tabi tutarak her bir tekerin fren gücünü bilgisayara daN oalrak hesaplattırdı.ardından kanala giren aracımın ön takım kontrolünü yaptı,far ışık şiddeti ayarı falan derken bi 5-10 dakika sonra aracım muayneden çıktı ve teknisyen elinde bir kağıtla çıkageldi.

     O da nesi ! Ruhsatta 5 yazıyor burda 4 koltuk var’ deyip ağır kusurlu olarak muayene tekrarına bırakılmıştım.kısacası muayneden geçememiş kalmıştım.ilk başta hemen 'yeaa bunca yıl nasıl geçmiş bu araba ruhsata ben mi yazdım 5 koltuk diye...yazanın gözü nereye bakıyomuş..' tarzı çamura yatsam da , arkadaş gayet nazik bi şekilde yeni belirlenen/değişen muayene kurallarına göre 'ruhsattakiyle araçtaki koltuk sayılarının birbirini tutması' gerektiğini belirtti , ki pratikte ne kadar koltuk varsa o kadar emniyet kemeri zorunluluğu ve bu sayının ruhsatla uyuşması gerekliliği doğmuş oldu.Trafik tescil'den halledilebilen bu işlem bazen can sıkıntısına dönüşebiliyor ki ben bir aylık sürede zor yaptırabilmiştim zaman ve mekan darlığından.

Kişisel görüşüm olarak işlerine özen göstermeleri güzel olsa da,koltuk sayısından daha önemli ve elzem işlere daha fazla ehemmmiyet gösterseler daha iyi olur , ki pek sevgili(!) tüvtürk'ün bi dahakine ‘koltuk 4 tamam ama kapı 2 tane’ demesinden korkuyorum.zira coupe araca da 5 koltuk yazanları ayrıca tebrik ediyorum.


4 yorum:

  1. O da bir şey mi ülkemizde YETKİLİ SERVİSİ veya YETKİLİ DİSTRİBİTÖR'ü olmayan markalara sahip insanlar var örnek: cadillac , mclaren ,lincoln , gmc, tesla ( ki sanırsam en çok problem bunda çıkıyor sona doğru yazıcam nedenini ) , rolls royce ( her ne kadar bmw ye ait olmasa yetkili olara Borusan vs bakmıyor ! ) , aklama gelmeyen markalar vs. Şimdi gelelim bunlar tüvtürkte ne gibi sorunlar yaşıyor : 1. Motor no okunamadğından (ki bazı istisna markalar Hariç görünen yerde değildir ki normalde hafif kusur olarak geçer ama plâka değişiminde mutlaka tüvtürkteki akıllı teknisyenler tarafında okunmak zorunundadır okuyamazsa yetkili servise yönlendirilir yazılı olarak onaylaması için ama yukarıda Bahsettiğim markaların yetkili servisi yok ki ! O zaman üniversitelerin otomotiv bölümlerine bilir kişilerce incelenmesi istenir ama bakalım bilirkişi ne kadar biliyor aracı sorun burada başlıyor ! Malum ? Bilirkişi tespit için motor indirir mi ? Yok zannetmiyorum siz öğrencilerin eline bırakırmısınız mıncıklasınlar diye ? Yok zannetmiyorum ne olacak o zaman ? İllegal yollara başvurur musunuz ? ( Çorba parası vs ) 2: bazı Araçlarda 2 adet motor bulunur örnek : tesla ruhsatta 2 motor numarası yazacak yer olmadığından tek numara yazar ok ama motor yada motorlar Teala'da okunacak yerde değildir ! Ne yapmak lazım okumak için sürpriz : aracın Altan şasiden aksları ayırmak lazım ( motorlar akslara bağlı gizli bölmelere sıkıştırılmış ) kim yapacak bunu ? Tüvtürkteki akıllı teknisyenler mi ? Hiç zannetmiyorum onların sökme takma izinleri yok olsa bile yemez ! :) yetkili serviste yok ! Onu geçtim esas komik olan tüvtürkteki akıllı teknisyenler ön bagaj kapağını ( doğru okudunuz ön bagaj kapağı ki biz normal arabalarda ona motor kaputu diyoruz ! Nereyi kast ettiğimi anlamışsınızdır :D ) açınca şok ! Motor yok lan burada deyip herhalde arkadadır düşüncesiyle arka bagaj kapağını açıp şok ! Burada da motor yok lan aman nerde bu motor düşüncesiyle başını kaşıyan akıllı tüvrk teknisyeninin Görüntüsü düşünün ki sonuç olarak akıllı tüvtürk teknisyeni motoru bulamadığından , bulamadığı içinde motor numarasını okuyamadığından aracını maueyeneden kalmıştır ! Şimdi ne olacak haydi yetkili servise ama yok ki ! 3: bilimum dünyaca tanınan ama ülkemizde yetkili zımbırtıları olmadığı için bürokrasiye takılan problemler yumağı sonuç bu İşte anlatmak istediğim araçlar gelişiyor , zihniyet gelişmiyor , eğitim yok zaten kim yapacak Fenni muayeneyi tabiki tüvtürk teki akıllı teknisyenler , mağdur kim ? : vatandaş ( ki bu Şahıslar bunlara sahiplerde genelde zengin oluyorlar herhalde ben o şerefe erişemedim daha :D nasıl bir zevk bilemeyeceğim ) ne ? olacak o zaman illegal yollara mi başvurulacak ? Ruhsatları eksiklikleri ruhsatı Düzenleyen araçtan anlamayan memurun hatalarını vatandaş mi düzeltecek ? Bürakrasiyle uğraşacak para harcayacak vs vs sonuç ne olacak ? Gergin tüvtürk istasyonlarında kavga mi çıkacak ? Çıkmalı mi ? ( sizin koltuk sayısı sorununu bende yaşadım Mercedes clk cabriom vardı memur arkadaş üstü açık spor arabaya " sedan" Yazmış üstünede " 5 " koltuk vardırı da çakmış ki orjinalde 4 koltuk var zaten , oh ne güzel git Uğraş trafik şubede birilerin bu işe el atmaları lazım Türkiye otomobil ve Otomobilciler federasyonu uyuyor zaten ! Iyi uykular zaten bir halta yaramıyorlar ek -1 ve diğer belgeler dışında vatandaş uğraşsın ne işi var Değil mi ? Isyan edesim geliyor bazen bu bilgisiz insanlarla uğraşmaktan bu lanet bürokrasiden üstüne de 5 yıl önce sattığım aracı trafik cezası daha yeni geldi faiziyle asgari ücreti geçmiş gittim ne olacak bu diye ödeyeceksin dediler ama aracı sattım normalde ceza vs varsa araç satışı yapılamıyor noterden dile kolay 5 yıl önce sattığım aracın cezası yeni gelmiş üstelik tebligatta yok ortalıkta vergi dairesinden öğrendim ki bilgisayarlara daha 2 ay önce düşmüş gözümle gördüm memur gösterdi cezayı yediğim anın fotosunu istedim kayıtlarda yok ! Ben neye göre yedim cezayı bilen yok o Yüzden bu ülkenin adam olacağını göreceğim gün ki benim ömrüm yetmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edit: yanlış yazdım ' rolls royce bmw ye ait ama borusanda bakmıyor ' olucak dikkate almayın yukardakini

      Sil
    2. Harika bir yazı olmuş ustad kalemine sağlık

      Sil
    3. Harika bir yazı olmuş ustad kalemine sağlık

      Sil