22 Nisan 2014

Renault Twizy 2014 Test - İnceleme

    

   henüz kullanamasam da uzun uzun inceleme fırsatını yakaladığım renault'un yaklaşık 42.000 tl'den satışa sunduğu elektrikli şehir aracı.ki günümüzde ortalama bir b sınıfı araçla aynı fiyata sahip.

-niye abs'si olmadığını sorduğunuzda şehir kullanımı ve hafifliği nedeniyle abs'ye gerek duymadan güvenli bi şekilde durabildiğini söylüyolar.

-smart'taki gibi kafes sistemi tarzı bi karoser yaratmışlar ama açıkçası bana çok da sağlam gelmedi.

 -aracın neredeyse tamamında sert plastik iç ve dış gövde kullanılmış.garip bi el freni var ve iki kişi için yeterli iç hacim sunamamakta.

-aldığım habere göre de şu ana dek (şubat 2014) türkiye'de bir adet satılmış.neden acaba..bak şimdi merak ettim.

MOTOR- GÜÇ ÜNİTESİ (Power unit)

-100 kg'lık lityum-iyon bataryaya sahip twizy'nin net ağırlığı 450 kg. max 57 Nm tork verebilen elektrik motorunun gücü ise yaklaşık 17 hp.

-Max sürati  80 km/sa olarak verilen twizy'nin tam şarjla menzili 100 km'yi buluyor.

-ağırlık/verimlilik skalasına en çok takılan modellerden olan twizy'nin menzili bir çok kişi için yeterli olmayabilir ancak 220 voltluk şehir şebekesinden de şarj edilebiliyor oluşu en büyük avantajlarından biri.

-sanırım Renault bataryalar için bir kiralama sistemi düşünmekte.

DEĞERLENDİRME

Bilindiği üzere elektrikli araçların yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel bataryaların ağırlığı ve boyutları.yani siz menzili artırmak için araca daha fazla batarya koymak isteyebilirsiniz ancak batarya teknolojisinin bu güç ünitelerini yeteri kadar hafifletememesinin yan etkisi olarak araç ağırlığının çok fazla artması bu işi şimdilik pratikte verimsiz kılıyor.yani demem o ki 'attığınız taş ürküttüğünüz kuşa değmiyor'.menzili biraz daha artsın diye batarya kapasitesi arttırılan araçların menzilleri de aynı oranda artmıyor.çünkü ağırlık menzilden çalıyor ve batarya/menzil bağıntısının doğru orantıda olmasını engelliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder