12 Mayıs 2014

Fiat Linea Classic 1.3 Multijet Test

   


    Yeni kasasının çıkmasıyla adı Fiat Linea Classic olarak lanse edilen 1.3 lt’lik dizel motora sahip Linea son yıllarda (2013) ‘’Türkiye’nin en çok satan aracı ‘’ konumunda.

YOL TUTUŞ

     Yol tutuş karakteri olarak kararsız olan linea ani şerit değiştirmelerde yada hızlı manevralarda ne yapacağını şaşıran bir araç..sürüş stili olarak agresif kullandığım linea direk tepki veremeyen hidrolik servo direksiyonu sebebiyle birkaç kez beni tehlikeli pozisyonlara soktu.artık sonrasında sakinleşerek linea’yi linea olduğunu bilerek kullandığımda ise her şey bir süre güllük gülistanlık devam etti..taki yağışlı havada ani fren yapma ihtiyacı duyana kadar..
Kullandığım araçta tekerleklerin durumu pek iyi değildi ancak bu kadar korku ve heyecan yaşatıcak seviyede olucağını sanmıyordum. markalarını hatırlamamkla beraber üzerinde gelen lastiklerle linea ABS karar mekanizması olarak da dengesiz.Öncelikle ABS’nin müdahalelerini fiziksel olarak pedalda abartı bir şekilde hissediyorsunuz.ayrıca ABS’nin sebep olduğu mekanik sesler de içeriye çok fazla yansıyor bunda yalıtımın yetersizliğini ve disklerin o anki durumunu (ıslaklığı,yüzey düzgünsüzlüğü gibi..) suçlayabiliriz.Ancak yine de frenler özellikle kuru zeminde başarılı.

GÜVENLİK – DONANIM

    Güvenlik bazında sürücü ve yolcu airbag’leri ile ABS + EBD (Elektronik Fren Dağılımı)  standart donanımda gelirken donanım olarak da elektrikli camlar cd-çalar gibi özellikler bulunuyor.Arka koltuk da iki adet bebek koltuğu için Isofix bağlantıları da unutulmamış.Şu anda aracın Actual plus ve Active plus olmak üzere iki donanım seviyesi bulunmakta. (Active olan üst donanım).
  
MOTOR-ŞANZIMAN

     Common-Rail tip yüksek basınçlı değişken turbo geometrili ve intercooler destekli multijet motor 1248 cc’lik hacmi ile 4000 devir/dakikada 70 kW yani tam tamına 95 hp güç üretiyor.Ve bu 95 adet beygiri 1500 dev/dk dan  itibaren 200 nM’lik tork ile destekleyen başarılı motor şehir içinde ve günlük kullanımda  1200 kilogramlik boş ağırlığa rağmen gayet güzel tüketim sonuçlarına imza atıyor.5 ileri manuel şanzıman kısa ilk vites oranlarına rağmen yeterli seviyede güç dağıtımına olanak sağlıyor. 3. vites hızlanması tatminkar olan linea 150 üstü hızlara kadar çıkabiliyor ancak stabilite konusunda bazı sıkıntılar yaşanabilir.Yenilenen linea da 1.3 dizel ünite yine 5 ileri kalmış ancak 1.6 dizelde  ise gayet mantıklı olarak bu şanzımanın yerini 6 ileri versiyonu almış.(Not:2007-2012 arası 90 hp olan 1.3 dizel ünite 2012 yılından itibaren güncellenip 95 hp olarak satışa sunulmuştur).


DEĞERLENDİRME


     Her ne kadar Fiat cinas yaparak linea ‘ailen için en iyisi’ dese de ülkemizde bu başarılı(!) satış rakamlarının perde arkasında şirket araçları ve filolar yer alıyor.yine de metropol şehirlerde uzun ince gövde yapısı park sorunu yaratsa da fiyat/performans olarak tercih edilebilir bir araç.Ayrıca görüş açıları da biraz sıkıntılı olan linea’da araca alışkın değilseniz öndeki araçla mesafeyi tayin etmek konusu biraz sıkıntılı olabiliyor,öne doğru eğimli ön cam ve ileri doğru daralan kaporta tasarımı bu göz yanılmasının başrol oyuncularından.Aynı şekilde arka görüş de pek iyi değil mümkünse park sensörlü olarak alınmalı ve kullanılmalı.



3 yorum: