24 Mayıs 2014

UNDERSTEER / Aracın Önden Kayması

     
    Virajda yol tutuşun (grip) limitlerine ulaştığınızda muhtemel iki senaryo vardır: ya understeer(önden kayma) ya da oversteer (arkadan kayma).

     Understeer viraj içinde doğru direksiyon açısını vermenize rağmen aracın daha geniş bir yarıçapta dönmeye zorlanması ve ön tekerleklerin yol tutuşunun ortadan kalkması durumudur.Dışardan bakıldığında understeer durumunda sürücü direksiyonu yeteri kadar çevirmemiş gibi gözükür ancak gerçekte işler böyle değildir.Eğer aracınız önden kayıyorsa hız kaybediyorsunuz ve optimum viraj dönüş çizgisini kaçırıyorsunuz demektir yani önden kayma virajı hızlı dönmek için pek akılcı bir yöntem değil.

Understeer’a etki eden faktörler:

Pasif Faktörler
-Ağırlık Dağılımı
-Yürüyen Aksam
-Suspansiyon ve Şasi Ayarları
-Lastik tipi,aşınma durumu ve basıncı

Aktif Faktörler
-Viraj Hızı
-Gaz/Hızlanma
-Frenleme
-Direksiyon Açısı
-Ağırlık transferi

Understeer / Önden Kopma Belirtileri
-Direksiyonun tepki vermemesi
-Viraj dışına doğru kaymak
-Ön lastiklerden kayma sesi gelmesi

Understeer i önlemek/düzeltmek
     Bu durumdan kurtulmak için neyi yanlış yaptığınızı ya da hangi fiziksel limiti aştığınızı düşünün.
-Viraja girişinde ya da viraj içinde hızlanarak değil sabit hızla yol alın hızlanmayı viraj çıkışına bırakın
-Viraj içinde frenleme yapmayın bu ön tekerlerin tutunabilme limitinde çalar.
-Viraja yüksek hızda ve ani direksiyon manevralarıyla girmeyin.Her zaman yumuşak sürüş uygulayın
-Yüzey tutunmasını azaltacak etkenleri göz önünde bulundurun(yolun ıslaklığı,yağ ve benzeri dökülmüş olması,kum,mıcır gibi…)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder